دکتر علی منتظری:

جهاددانشگاهی افتخار انقلاب فرهنگی است

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۴ کد : ۶۰۵۶۳ تاپ خبر پژوهشی مصاحبه
رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی گفت: این نهاد افتخار انقلاب فرهنگی است و از سوی جوانانی بنا نهاده شد که در انقلاب فرهنگی حضور فعال داشتند و پیام و حرف اصلی آن‌ها این بود که ما می‌توانیم در مراکز علمی به مرز‌های دانش دست پیدا کنیم.
جهاددانشگاهی افتخار انقلاب فرهنگی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر علی منتظری رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی درباره چهار دهه فعالیت جهاددانشگاهی به ویژه پژوهشگاه رویان گفت: در این سه دهه آنچه در رویان چه در زمینه ارائه خدمت و تحقیقات و پژوهش شکل گرفته با سه عنصر ایمان، عمل و تلاش آمیخته بوده است و وجود و بازتاب همین سه عنصر اساسی که در شخصیت مؤسس فقید آن کاظمی آشتیانی بود موجب نام‌آوری «رویان» شده است.

وی ادامه داد: امروز خوشبختانه همکاران ما در جهاددانشگاهی، پژوهشگران، محققان، درمانگران و اعضای پژوهشگاه رویان، سمبل ایمان، عمل و تلاش هستند و تحقیقات در مرز دانش و در زمینه‌های مختلف و همچنین در زمینه ارائه خدمت را دنبال می‌کنند. این خدمات باعث رهایی کشور از اعزام بیمار به خارج از کشور شده و میلیون‌ها دلار از نظر مادی صرفه‌جویی شده است. 

دکتر منتظری با یادآوری اینکه در گذشته خانواده‌ها به خارج از مرز‌های کشور می‌رفتند و با مصیبت‌های مختلفی برای درمان ناباروری مواجه می‌شدند، گفت: به برکت رویان و سه دهه فعالیت صادقانه آن، امروز بیش از ۸۰ مرکز درمان ناباروری در کشور فعالیت می‌کنند و بخش خصوصی و دولتی با الهام از رویان شکل گرفته و توسعه پیدا کرده است. رویان نقش مهمی در تأسیس و گسترش مراکز درمان ناباروری داشته است.

رییس اسبق جهاددانشگاهی با بیان اینکه رویان افتخار جهاددانشگاهی است و جهاددانشگاهی نیز افتخار انقلاب فرهنگی است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی مولود انقلاب فرهنگی است و از سوی جوانان دانشجو بنا نهاده شد، جوانانی که در انقلاب فرهنگی حضور فعال داشتند و پیام و حرف اصلی آن‌ها این بود که ما می‌توانیم در مراکز علمی خود به مرز‌های دانش دست پیدا کنیم. ما می‌توانیم از محصولات ملی خود بهره‌مند شویم و استعداد‌های نهفته‌ای را که در جامعه وجود دارد، شکوفا کرده و آن‌ها را به تولید و صنعت برسانیم و به فناوری تبدیل کنیم.

وی در ادامه گفت: امروز شعار جوانان آن روز، تحقق پیدا کرده است و طبیعتاً رهبر معظم انقلاب از چنین حرکت و نهضتی چه در جهاددانشگاهی و چه در مراکز و نهاد‌های دیگر و همچنین از جوانان با ایمانی که جهادگونه مأموریت‌ها را دنبال می‌کنند، حمایت کرده‌اند.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی در پایان در گفت و گو با ایکنا بیان کرد: در روش‌های سنتی، می‌خواهیم از نقطه «الف» به «ب» برسیم؛ اما در حرکت جهادگونه این مسیر را از میانبر‌ها طی می‌کنیم و این‌ موارد موجب حمایت و توجه رهبر معظم انقلاب به این مجموعه بوده است. در عین اینکه اعضای جهاد در گوشه گوشه ی این نهاد، در واحد‌های استانی، پژوهشکده‌ها، پژوهشگاه‌های متعلق به جهاد، خدمت می‌کنند اما آن‌ها به نوعی دلدادگی به امام و راه انقلاب دارند و همه اینها موجب می‌شود فعالیتشان مورد حمایت و تأیید معظم‌له باشد.