معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد:

توانمندی جهاددانشگاهی برای ایجاد بستر لازم حکمرانی فناوری در منطقه/ تربیت نیروی انسانی فناور توسط این نهاد

۰۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۴ کد : ۶۰۲۴۶ تاپ خبر پژوهشی
معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: جهاددانشگاهی با ساختاری که دارد می‌تواند مسیر متفاوت و نوآورانه‌ای را در خودش داشته باشد و بستر لازم برای ایجاد حکمرانی فناوری نه تنها در کشور بلکه در منطقه را فراهم کند.
توانمندی جهاددانشگاهی برای ایجاد بستر لازم حکمرانی فناوری در منطقه/ تربیت نیروی انسانی فناور توسط این نهاد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر امید رضایی‌فر معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: می‌توان از جهاددانشگاهی با توجه به ساختار سازمانی و مجموعه توانمندی که در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف علمی برای آن فراهم است برای رشد و ارتقا حوزه مجموعه فناوری و دانش بنیانی کشور مورد استفاده کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: جهاددانشگاهی با فعالیت در موضوعات آموزشی، پژوهشی و تجاری‌سازی فناوری، یک سبد چالاک از مواد توسعه فناوری در اختیار دارد.

رضایی فر با اشاره به این که در یک زمان با سرعت بسیار بالایی در مواجه با فناوری‌ها و نوآوری‌ها هستیم، ادامه داد: با توجه به ساختارهایی که در مجموعه‌های متولی در حوزه فناوری وجود دارد و تغییر ساختارها و ماموریت‌ها که سرعت حرکت این مجموعه‌ها را گرفته است، جهاددانشگاهی با ساختاری که دارد می‌تواند مسیر متفاوت و نوآورانه‌ای را در خودش داشته باشد و بستر لازم برای ایجاد حکمرانی فناوری نه تنها در کشور بلکه در منطقه را فراهم کند.

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در موضوع نیروی انسانی در حوزه فناوری و نواوری و کسب و کارهای نوین چالش داریم، در گذشته استفاده از فناوری‌ها با  محوریت نیروی انسانی مطرح بود به عنوان مثال وقتی تکنولوژی را وارد می‌کردیم فرهنگ استفاده و آموزش آن و نیروی انسانی متخصصش مطرح بود.

رضایی‌فر خاطرنشان کرد: همزمان با مجموعه فناوری‌ها در تولید دانش به تربیت نیروی انسانی بهره‌بردار و پشتیبان نیاز داریم که جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه اقدام به تربیت نیروی انسانی فناور کند.