نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد:

اثرگذاری جهاد‌دانشگاهی در زمینه تحقق شایسته سالاری در کشور/اهتمام این نهاد انقلابی در حوزه تحکیم نهاد خانواده

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۴ کد : ۵۴۸۳۰ تاپ خبر پژوهشی
نماینده مردم تهران در مجلس در جریان بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی» با اشاره به اهتمام جهاددانشگاهی در حوزه تحکیم نهاد خانواده بر اثرگذاری این نهاد در زمینه تحقق شایسته سالاری در کشور تاکید کرد.
اثرگذاری جهاد‌دانشگاهی در زمینه تحقق شایسته سالاری در کشور/اهتمام این نهاد انقلابی در حوزه تحکیم نهاد خانواده

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی در جریان بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی» با بیان اینکه جهاددانشگاهی از نهاد‌های بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، گفت: این نهاد در حوزه‌های علم، ابتکار، نوآوری و فناوری خدمات بسیاری را به انقلاب و کشور انجام داده است.

وی با اشاره به دستاورد‌های فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: آنچه که در این نمایشگاه نظر من را به خود جلب کرده، دستاورد‌های فرهنگی جهاددانشگاهی و فعالیت‌هایی است که در حوزه نشر ارزش‌های دینی و قرآنی انجام داده. به عنوان مثال خبرگزاری بین‌المللی قرآن در این زمینه کار‌های بسیار ارزشمندی را انجام داده و به نوعی یک حرکت قرآنی در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود. این رسانه قرآنی با دفاتر خارجی که دارد در تلاش است معارف قرآنی را به گوش جهانیان برساند.

نماینده مردم تهران در مجلس یکی دیگر از کارکرد‌های رو به جلوی جهاددانشگاهی را در رشته‌های علوم انسانی عنوان کرد و در این رابطه گفت: در حوزه مباحث علوم اجتماعی به ویژه آسیب‌شناسی اجتماعی اقدامات مؤثر و سازنده‌ای را انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی افزود: از اینکه نهاد خانواده مورد توجه این نهاد انقلابی قرار دارد باید قدردانی کرد، زیرا نهاد خانواده در مصون نگاه داشتن جامعه در برابر جنگ فرهنگی که دشمن علیه ما به کار گرفته نقش اثرگذاری دارد. 

این نماینده مجلس ادامه داد: در تفکر دینی ما خانواده محل امنی است و اسلام به خانه و خانواده اهمیت فراوانی می‌دهد و نهاد خانواده حقوقی دارد که ضروری است به آن بها داده شود و در این بین جهاددانشگاهی توانسته مردم را با حقوق خانواده و فرزندان را با حقوقشان آشنا سازد.

وی بیان کرد: به هر حال امروز برخی مسائل سبب شده تا خانواده‌های ایرانی با مشکلاتی مواجه شوند و اینکه آمار طلاق روند افزایشی داشته واقعاً موجب نگرانی است، لذا از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود در حوزه تقویت بنیان‌های خانواده گام‌های بیشتر و پرقدرتی را بردارد. البته ناگفته نماند آثاری که در این نمایشگاه دیده‌ام گویای اهتمام این نهاد انقلابی در حوزه تحکیم نهاد خانواده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر این موضوع که جهاددانشگاهی باید پناهگاه نیرو‌های اندیشمند دانشگاهی به ویژه اندیشمندانی که پشت و پناهی ندارند - در صورتی که از ایده و فکر خوب و سازنده برخوردار هستند - باشد؛ به عبارت دیگر پژوهشگران و مبتکرانی وجود دارند که نمی‌دانند باید طرحشان را به کدام نهاد و چگونه ارائه دهند یا معرفی کنند و در اینجا جهاددانشگاهی می‌تواند این ارتباط را برقرار سازد تا دیگر پشت در اتاق مسئولان منتظر نمانند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در پایان گفت: متأسفانه افراد زبان‌باز در بعضی مناصب جای افراد لایق و شایسته را که ایده و طرح کارآمدی دارند، گرفته‌اند و جهاد‌دانشگاهی می‌تواند در زمینه تحقق شایسته سالاری در کشور اثرگذار باشد.

برگزاری این نمایشگاه تا روز سه شنبه (۱۶ اسفندماه) در محل نمایشگاه دائمی مجلس شورای اسلامی ادامه دارد.