رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان:

چشم‌انداز روشنی در انتظار مجموعه‌های دانش‌بنیان هرمزگان است

۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۵ کد : ۵۲۶۸۲ پژوهشی
رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان گفت: با حمایتی که دولت از شرکت‌های دانش بنیان جهاد دانشگاهی و سایر بخش‌ها کشور انجام می‌دهد، چشم‌انداز روشنی در انتظار مجموعه‌های دانش‌بنیان هرمزگان و کشور خواهد بود.
چشم‌انداز روشنی در انتظار مجموعه‌های دانش‌بنیان هرمزگان است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان هرمزگان، محمد دل‌پسند در حاشیه سومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان، فناور و اکوسیستم نوآوری استان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان، فناور و اکوسیستم نوآوری استان به همت سازمان صنعت، معدن و بازرگانی استان هرمزگان در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: این نمایش فرصتی است تا ارتباط محکمی بین دانشگاه و نهادهای پژوهشی و تحقیقاتی با صنایع به خصوص صنایع بالادستی استان شکل بگیرد. وی افزود: امیدوارم ارتباطی که در خلال این نمایشگاه بین بخش‌های پژوهشی و صنایع خرد و کلان استان شکل می‌گیرد بتواند در رفع چالش‌های صنعت استان و ارتقا و بالندگی ظرفیت دانشگاه‌ها و دستگاه‌های پژوهشی استان کمک‌کننده باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان بیان کرد: حوزه پژوهش و تحقیقات ما در استان هرمزگان جوان است، طبیعتاً با بخش‌ها متناظر خود و صنایعی که می‌توانیم ارتباط ارگانیکی پیدا کنیم، مرتبط هستیم. ما نمی‌توانیم تمامی نیازهای صنعت را پوشش دهیم اما ما در جهاد دانشگاهی یک ظرفیت بزرگ پژوهشی در قالب گروه‌های مختلف پژوهشی داریم که درواقع شبکه‌ای ملی است و دستاوردهای شاخصی نیز دارد.

دل‌پسند با اشاره به اینکه از مسئولین برگزاری این نمایشگاه که این فضا را در اختیار ما قرار دادند تشکر می‌کنم، اظهار کرد: کاری ما تلاش کردیم در این نمایشگاه ویترینی از فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی را به نمایش بگذاریم و در همین راستا بخش‌های تحقیقاتی جهاد دانشگاهی که می‌توانند در حل مسئله و رفع مشکلات صنایع بزرگ استان هرمزگان نقش‌آفرینی کنند را دعوت کردیم تا ظرفیت‌هایشان را به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: ظرفیت همکاران ما در جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی آذربایجان و همچنین همکاران ما در پژوهشگاه سرامیک یزد در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. این واحدها می‌توانند در رفع چالش‌های صنایع پالایشی، فولادی و آلومینیوم استان نقش‌آفرینی کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان با بیان اینکه فضایی که در این نمایشگاه ایجاد شده می‌تواند ارتباط بین این واحدها و صنایع استان را تسهیل کند و امیدوارم صنایع از این فرصت استفاده کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم قرار دارد و صنایع ما برای تأمین بخشی از قطعات خود با مشکلاتی مواجه هستند، امکان بومی‌سازی دانش و انتقال فناوری از طریق بخش‌های تحقیقاتی روز به روز میسرتر می‌شود.

دل‌پسند در پایان گفت: با حمایتی که دولت از شرکت‌های دانش بنیان جهاد دانشگاهی و سایر بخش‌ها کشور انجام می‌دهد، چشم‌انداز روشنی در انتظار مجموعه‌های دانش‌بنیان هرمزگان و کشور خواهد بود.

بازدید معاون استاندار از غرفه های جهاد دانشگاهی استان هرمزگان

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان هرمزگان از غرفه های جهاد دانشگاهی استان در نمایشگاه نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان فناور و اکوسیستم هرمزگان بازدید کرد.

 عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استان هرمزگان از غرفه های جهاد دانشگاهی واحد های هرمزگان تهران، البرز، شهید بهشتی،آذربایجان شرقی و یزد در نمایشگاه نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان فناور و اکوسیستم هرمزگان در محل نمایشگاه‌های دائمی بندرعباس برپا شده است، بازدید کرد.

گفتنی است، علاوه بر بخش های پژوهشی و فناوری و مرکز رشد جهاددانشگاهی استان هرمزگان، جهاددانشگاهی واحد های تهران، البرز، شهید بهشتی،آذربایجان شرقی و یزد در این نمایشگاه دارای غرفه های متعدد برای معرفی دستاوردهای دانش بنیان خود هستند.

برخی از شرکت‌های شرکت کننده در این نمایشگاه به عنوان تنها تولید کننده برخی محصولات در کشور هستند و تولیدات آن‌ها کشور را از واردات برخی محصولات بی نیاز کرده است.

نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان فناور و اکوسیستم هرمزگان از ۲۴ تا ۲۸ دی صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل نمایشگاه‌های بین المللی بندرعباس د۲۱ در محل دائمی و عمومی نمایشگاه‌ها بندرعباس میزبان کارشناسان، صنعت‌گران، متخصصان، صاحبان واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی، پتروشیمی و سیمان خواهد بود.