انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی لرستان و جبهه مردمی قرارگاه جهادگران اقتصاد مقاومتی

۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰ کد : ۵۲۶۷۹ پژوهشی
مدیر اجرایی جبهه مردمی قرارگاه جهادگران اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به سابقه درخشان و عملکرد قابل لمس در جهاددانشگاهی قراردادی منعقد شد که بخشی از آن در حوزه کالاهای استراتژیکی مانند چغندر و علوفه دامی است که برای خوراک دام به آن‌ها وابستگی داریم.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی لرستان و جبهه مردمی قرارگاه جهادگران اقتصاد مقاومتی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سیاوش رحمانی مدیر اجرایی جبهه مردمی قرارگاه جهادگران اقتصاد مقاومت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و مهاجرت روستاییان به شهر، برای اینکه این مهاجرت انجام نشود و شاهد حاشیه‌نشینی در شهرها نباشیم و تشدید جرایم خُرد و خشن اتفاق نیفتد و حمایتی از مردم شود بخشی از توان خود را در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها در قالب تعاونی فراگیر چندمنظوره ملی که ۷۰ درصد اعضای تعاونی جزء سه دهک ضعیف جامعه هستند می‌گذاریم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار آوردیم که بحث تأمین نهاده‌ها، بذر و خرید تضمینی را در قالب یک قرارداد انجام دهد و یکی از پیمان‌هایی که بسته شد در حوزه کارگزاری بود که با توجه به سابقه درخشان و عملکرد قابل لمس در جهاددانشگاهی یک قراردادی منعقد شد که بخشی از آن در حوزه کالاهای استراتژیکی مانند چغندر و علوفه دامی که برای خوراک دام به آن‌ها وابستگی داریم، است.

رحمانی افزود: در دو محور کار می‌کنیم، بخشی کشت‌های قراردادی است که در پنج شهرستان اجرا می‌شود و بخشی نیز کشت‌های فراسرزمینی بوده که در ازبکستان یا کشورهای CIS است.

مدیر اجرایی جبهه مردمی قرارگاه جهادگران اقتصاد مقاومتی و نماینده سازمان بسیج صنعت و معدن و تجارت لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تأکید دارد که یکی از ملزومات اقتصاد مقاومتی اقتصادی کردن مردم است و اقتصاد مقاومتی یعنی درون‌گرا و برون زا باشد و با توجه به اصل ۴۴ ما آن را در دستور کار خودمان قرار دادیم که امیدواریم در اقتصاد و اشتغال استان قابل لمس باشد.

وی در ادامه گفت: همکاری ما با جهاددانشگاهی لرستان بخشی در حوزه کشت‌های آبی استراتژیک است و بخشی نیز در حوزه کشت‌های کم آب و فاز سوم در حوزه کشت گیاهان دارویی یا دانه های روغنی است که قراردادی با جهاددانشگاهی داریم جهت تأمین که در فاز سوم انجام می‌شود.

رحمانی ادامه داد: در چند بُعد باید به این قضیه نگاه کرد، بخشی را نیازهای سبد کالایی در حوزه دام، طیور، کشاورزی و امنیت غذایی، بخشی در حوزه تحریم‌هاست که الان با توجه به تحولات منطقه و بحران آبی که در کشور داریم جامعه هدف ما بخشی را قوت غذایی مردم قرار دادند که خود این یک کار پدافندی و اقتصادی است که امیدواریم بالاترین بازدهی را در خروجی داشته باشد.

مدیر اجرایی جبهه مردمی قرارگاه جهادگران اقتصاد مقاومتی افزود: الان در حوزه دام مشکل خوراک داریم و وقتی عارضه‌یابی و ریشه‌یابی می‌کنیم می‌بینیم در استان‌های همجوار افرادی هستند که دام ما را خرید کرده و از طریق استان‌های همجوار مانند کرمانشاه از مرز خارج می کنند که این خود یک بخشی باعث افزایش قیمت در درون شبکه مصرفی جامعه ما می‌شود و بخشی نیز باعث مشکلاتی شده و تبعاتی را در پیش دارد.

وی ادامه داد: با این روند و رویکرد قاچاق دام در حال اتفاق است و ما باید حمایت‌ها را انجام دهیم که عارضه‌یابی که انجام شده و امیدواریم کار ما درمانی برای این مسئله باشد.

به گزارش ایسنا، رحمانی بیان کرد: قرارداد ما با جهاددانشگاهی در کل پنج ساله است ولی سال به سال با توجه به قیمت و بازار و نیاز جامعه هدف تغییر پیدا می‌کند.