مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان جهاد دانشگاهی خوزستان راه‌اندازی می‌شود

۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۲ کد : ۵۲۶۷۴ پژوهشی
مرکزی پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودرس سرطان پستان جهاددانشگاهی خوزستان با همکاری پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی راه‌اندازی می شود.
مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان جهاد دانشگاهی خوزستان راه‌اندازی می‌شود

دکتر یعقوب فتح‌الهی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر هیاتی از جهاد دانشگاهی به استان خوزستان گفت: هدف از سفر به استان خوزستان آشنایی با پروژه‌های کلان و ملی  سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و اهواز بوده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی تکلیف قانونی راه‌اندازی و ایجاد شبکه ملی پیشگیری، تشخیص، کنترل و درمان سرطان سینه را به جهاد دانشگاهی واگذار کرده است و در این راستا باید مراکز تشخیص زودهنگام را در ۱۱ استان راه‌اندازی کنیم.

گفت: در همین راستا، ماموریت راه‌اندازی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در اهواز آغاز شده است.

تکمیل شبکه خدمات پزشکی جهاد دانشگاهی در راستای ارتقای سلامت بانوان خوزستانی

رحیم امیری، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه نخستین مرکز استانی شبکه پیشگیری، غربالگری و درمان سرطان جهاددانشگاهی کشور در خوزستان راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: این مرکز با همکاری پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی فعالیت خواهد کرد.

وی هدف از آغاز به کار این مرکز را تکمیل شبکه خدمات پزشکی جهاد دانشگاهی در راستای ارتقای سلامت بانوان خوزستانی عنوان کرد و افزود: مرکز پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودرس سرطان پستان در چارچوب شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان آغاز به فعالیت می‌کند.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، زمان افتتاح رسمی این مرکز را در ایام الله دهه فجر اعلام کرد و گفت: افتتاح این مرکز اولین گام راه‌اندازی شبکه ملی کنترل و درمان سرطان بانوان جهاددانشگاهی در کشور خواهد بود.

ماموریت ملی جهاد دانشگاهی در کنترل و درمان سرطان پستان

دکتر رامین صارمی فروشانی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به از راه‌اندازی اولین مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان پستان اهواز، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، ایجاد و راه‌اندازی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان پستان، به پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بر این اساس، مقرر شد با بهره‌گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی در کشور، بتوانیم مراکز استانی را که در زمینه تشخیص زودهنگام سرطان پستان، کار تخصصی و فوق تخصصی می‌کنند راه‌اندازی کنیم.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی گفت: با ظرفیت‌های بسیار خوبی که سازمان خوزستان دارا است، این امکان را داشتیم که اولین مرکز را در خوزستان راه‌اندازی کنیم که بر اساس یک قرارداد جامع، این مهم عملیاتی خواهد شد.

صارمی‌فروشانی افزود: در این عملیات که خیلی سریع اجرایی خواهد شد، پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی با بهترین برندهای موجود و با بهترین قدرت تشخیص در این مرکز مستقر خواهند شد؛ تجهیزاتی که برخی از آن‌ها در استان خوزستان منحصر به فرد خواهند بود و در تشخیص زودهنگام سرطان پستان که نقش بسیار  مهم و بی بدیلی در زمینه درمان بیماران سرطانی و کاهش عوارض آن دارد،  فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به دیگر خدماتی که مرکز پیشگیری کنترل و درمان سرطان بانوان اهواز ارائه خواهد کرد، عنوان کرد: علاوه بر ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی، بنا داریم فناوری‌های نوینی که در پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی توسعه یافته‌اند، در اینجا نیز به بیماران ارائه شود و این محدود به تشخیص نخواهد بود و در زمینه درمان نیز با فناوری‌های جدید وبا کمک واحد خوزستان، عملیاتی خواهد شد. این مرکز، اولین مرکز در کشور خواهد بود که در دو سه هفته آینده راه‌اندازی آن عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه‌ای که هفته گذشته (۲۰ دی‌ماه) با حضور دکتر فتح‌الهی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، رحیم امیری سرپرست جهاد دانشگاهی خوزستان، دکتر طاووسی مدیرکل پزشکی جهاد دانشگاهی، دکتر صرامی‌فروشانی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و آقاکوچک معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، افتتاح و راه‌اندازی مرکز پیشگیری کنترل و درمان سرطان بانوان در اهواز تصویب شد.

بر این اساس، قراردادی بین جهاد دانشگاهی خوزستان و مرکز تحقیقات سرطان پستان پژوهشکده جهاد دانشگاهی امضا شد.