رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی:

کنگره علمی رویان زمینه‌ساز پژوهش‌های مشترک است

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰ کد : ۴۴۴۱۸ تاپ خبر پژوهشی
دکتر عبدالحسین شاهوردی با اشاره به این که کنگره علمی رویان زمینه‌ساز پژوهش‌های مشترک است، درباره برگزاری بیست ‌و سومین کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی تصریح کرد: جزیره کیش، در روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد ماه پذیرای متخخصان داخلی، غرب آسیا و شمال آفریقا خواهد بود. به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، رییس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های آموزشی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، برگزاری دوره‌ها و کنگره‌های علمی بین‌المللی است. با همت همکاران و لطف خداوند توانسته‌ایم، بیست و دو دوره کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادین و تولید مثل را به همراه جشنواره رویان برگزار کنیم.
کنگره علمی رویان زمینه‌ساز پژوهش‌های مشترک است

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره‌های بین‌المللی می‌تواند تجربه‌ای سودمند برای برقراری ارتباط جهانی باشد، توضیح داد: محققان و متخصصان صاحب نام برای شرکت در این رویداد دعوت می‌شوند؛ حضور آنها می‌تواند زمینه‌ساز برقراری ارتباط متخصصان داخلی با این افراد باشد.

دکتر شاهوردی با اشاره به اینکه ماحصل تعامل متخصصان ایرانی و بین‌المللی، شکل‌گیری انجام پروژه‌های مشترک و ارتباطات است، اظهار کرد: نه تنها این مولفه‌ها، بلکه زمینه شکل‌گیری حمایت‌های علمی هم می‌شود. متخصصان خارجی، امکانات و مواد آزمایشی را که تهیه می‌کند در اختیار ما قرار می‌دهند؛ بهره‌مندی از این امکانات، ره‌آورد خوبی برای ما داشته است. این دستاوردها، سنگ‌بنایی برای اقدامات بعدی است.

رییس پژوهشگاه رویان ادامه داد: ارتباطات با محققان و متخصصان آسایی و خاورمیانه، از دیگر تجربیات برگزاری ادوار گذشته کنگره است. این تعامل و برقراری ارتباط می‌تواند فرصت مناسبی برای طرح موضوعات جدید و بررسی علمی باشد.

وی با بیان اینکه پتانسیل مناطق آزاد ایران، پتانسیل مناسبی برای برای برگزاری کنگره‌ها دارد، گفت: حدود ۲۶ کشور در غرب آسیا و شمال آفریقا وجود دارد. می‌توانیم شرایط جزیره کیش را برای حضور متخصصان ایم کشورها مهیا کنیم که در کنار یکدیگر درباره تولید مثل، سلول‌های بنیادی و بیوتکنولوژی مباحثه کنند.  

دکتر شاهوردی با بیان اینکه ایران در زمینه علوم تولید مثل، سلول‌های بنیادی و بیوتکنولوژی به روز و کارآمد است، توضیح داد: شرایط را باید به نحوی ایجاد کنیم که کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا پذیرای دعوت ما باشند. به طور قطع، انعکاس اخبار علمی می‌تواند نگاه‌های جهان نسبت به منطقه را تغییر دهد. امیدوار هستم، انجام کارهای علمی بتواند وجهه علمی منطقه را در سطح جهانی ارتقاء دهد.  

رییس پژوهشگاه رویان افزود: درنظر داریم با کمک سازمان‌های بین‌المللی یک انجمن علمی را تشکیل دهیم که محوری مشترک برای تمام متخصصان منطقه باشد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این کنگره، روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود. امیدواریم این رویداد علمی به صورت حضوری برگزار شود. اگر شرایط طبق پیش‌بینی‌ها پیش‌نرود و با شرایطی مانند اوج‌گیری کرونا مواجه شویم، کنگره را به صورت تلفیقی حضوری و مجازی برگزار می‌کنیم.