راه اندازی مرکز مشاوره گیاهان دارویی و توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از راه اندازی مرکز مشاوره گیاهان دارویی و توسعه مشاغل خانگی در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان خبر داد.
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۶ کد : ۴۴۰۱۷ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای و مداخله گر در حوزه اشتغال انجام شد.
راه اندازی مرکز مشاوره گیاهان دارویی و توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی

وی افزود: هدف در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که الگویی از شکل گیری فعالیت های شبکه ای در کسب و کارهای خرد و کوچک بوده، این است که با انجام فعالیت های شبکه ای تمامی اجزای زنجیره ارزشِ هریک از مشاغل مزیت دار خانگی استان که در این طرح هستند، نقشی را ایفا کرده و دلال و واسطه ها از این حوزه حذف شوند.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از شبکه هایی که در راستای یافته های علمی و اجرایی این طرح شکل گرفت، شبکه گیاهان دارویی بود.

صادقی ادامه داد: در این شبکه با افراد مختلفی اعم از تولید کننده، مدرسان، فعالان بازار، صاحبان ایده و متقاضیان توانستیم ضمن ایجاد ارتباط، شبکه گسترده کاری را شکل دهیم که در حوزه های تولید، مشاوره، آموزش بتواند یاریگر افراد در زمینه گیاهان دارویی باشد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: این موضوع موجب شد تا مرکزی را با کسب مجوز از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تحت عنوان مرکز مشاوره گیاهان دارویی و توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی راه اندازی کنیم.

صادقی افزود: در این مرکز علاوه بر کادر هیات مدیره و  افراد متخصص، مشاورینی هستند که در مسایلی نظیر شبکه سازی، تیم سازی، مشاوره های تخصصی در زمینه تهیه طرح های توجیهی فنی، امکان سنجی FS طرح کسب و کار bp و مدل کسب و کار BM می توانند مشاوره دریافت کنند.

وی اظهار کرد: صاحبان ایده و سرمایه، علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه گیاهان دارویی، متقاضیان برگزاری کارگاه آموزشی، رویداد حوزه کارآفرینی می توانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند.