نشست مشترک جهاددانشگاهی همدان و سازمان تعاون روستایی استان

نشست مشترک جهاد دانشگاهی همدان و سازمان تعاون روستایی استان برگزار شد.
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۷ کد : ۴۳۳۵۴ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، نشست هماهنگی مشترک بین جهاد دانشگاهی همدان و سازمان تعاون روستایی استان در روز چهارشنبه ۳۱ فروردین در محل سازمان تعاون روستایی با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی همدان، رئیس سازمان تعاون روستایی استان، مدیر تعاون روستایی شهرستان همدان، مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی استان، مدیر عامل اتحادیه تعاونی تولید استان، پژوهشگر و محقق حوزه گیاهان دارویی و اصلاح نباتات برگزار شد.
نشست مشترک جهاددانشگاهی همدان و سازمان تعاون روستایی استان

علی کلانترنیا رئیس جهاددانشگاهی استان همدان ضمن ارائه و معرفی طرح فناورانه کلان "استخراج و فرآوری اسانس، عصاره و مواد مؤثره محصول سیر استان همدان" گفت: که این طرح فناورانه با همکاری پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی برای سال 1400 مصوب گردید.
کلانترنیا افزود: این طرح دارای ظرفیت و قابلیت های همچون  اشتغال زایی در استان، جلوگیری از خام فروشی محصول سیر، فناورانه و دانش بنیان بودن طرح، امکان توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و ... می باشد.
در این جلسه خلیل میرزائی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی همدان نیز به بیان توضیحاتی در خصوص استخراج اسانس، عصاره و سایر مواد مؤثره سیر پرداخت و خاطر نشان شد: ارزش افزوده بالای این محصولات و فرآورده های جانبی آن ضمن تأمین نیازهای صنایع داخل کشور امکان صادرات به بازارهای جهانی را دارا بوده و نه تنها از خروج ارز جلوگیری می کند، بلکه می تواند موجبات ارزآوری را نیز، به داخل کشور فراهم آورد.
مسلمی راد رئیس سازمان تعاون روستایی استان نیز ضمن ابراز خرسندی از مطالب مطرح شده در جلسه گفت: این سازمان به عنوان بازوی اجرایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، نیازمند همکاری و مشارکت با دانشگاه ها، سازمان ها و نهادهای پژوهشی و تحقیقاتی همچون جهاددانشگاهی می باشد.
مسلمی راد ادامه داد: در اولین فرصت جهت ادامه همکاری های مشترک مسئولان جهاد دانشگاهی استان از سوله ها و انبارهای سازمان تعاون روستایی استان بازدیدی داشته باشند و شرایط موجود را مورد بررسی قرار دهند.