فرماندار مهدیشهر تاکید کرد:

لزوم همکاری همه دستگاه‌ها با جهاددانشگاهی در طرح ایجاد قطب دامپروری مهدیشهر

فرماندار شهرستان مهدیشهر بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در طرح ایجاد قطب دامپروری کشور در این شهرستان تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های مربوطه همکاری، حمایت و مساعدت لازم با جهاددانشگاهی استان سمنان به‌عنوان مشاور علمی طرح داشته باشند.
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۸ کد : ۴۳۱۳۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، مهدی شیردل در نشست با سرپرست جهاددانشگاهی سمنان گفت: کمک به ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر، یک حرکت و جوشش درآمدی در این منطقه به وجود خواهد آورد و به اقتصاد شهرستان و کل استان کمک خواهد کرد.
لزوم همکاری همه دستگاه‌ها با جهاددانشگاهی در طرح ایجاد قطب دامپروری مهدیشهر

وی با بیان این که جهاددانشگاهی در مقوله جهش و حرکت علم در کشور و تمام عرصه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی درخشان بوده است گفت: همهٔ الزامات اجرای موفق طرح ایجاد قطب دامپروری در مهدیشهر از جمله حمایت و همکاری لازم با جهاددانشگاهی استان باید فراهم شود.

فرماندار شهرستان مهدیشهر ادامه داد: مطمئن هستیم جهاددانشگاهی با سابقه و اعتبار علمی بالا، قدم بسیار محکمی در مرحله اول اجرا و انجام مطالعات علمی این طرح برخواهد داشت و در ادامه نیز با فعالیت درخشان علمی و پژوهشی اثرگذاری طرح را رقم خواهد زد.

شیردل اضافه کرد: طرح ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر کمک به اقتصاد پایدار شهرستان و همچنین کل استان است، باید زنجیره کامل قطب دامپروری در این طرح دیده و فراهم شود، ما نیز تلاش خواهیم کرد، اعتبارات این طرح نیز هرچه سریع‌تر اختصاص یابد.

سرپرست جهاددانشگاهی سمنان نیز در این نشست گفت: مطالعات طرح ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر طبق تفاهم‌نامه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در دست اقدام هست.

علی منصفی راد افزود: مطالعات این طرح در چند فاز و در دو حوزه مطالعات قطب و طرح ایجاد مجتمع‌های دامپروری در شهرستان مهدیشهر انجام می‌شود و امیدواریم طی مدت 4 تا 5 ماه مطالعات فاز اول طرح به اتمام برسد و مراحل اجرایی طرح آغاز شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا، دبیرخانه دائمی طرح در جهاددانشگاهی سمنان ایجاد شده است، همچنین مرکز به نژاد دامی و اصلاح نژاد جهاددانشگاهی در راستای عملیاتی شدن قطب دامپروری کشور در منطقه دربند شهرستان مهدیشهر در حال راه‌اندازی است که فاز اول آن با تجهیز آزمایشگاه پایه تا اواسط خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.