رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد:

حمایت از پروژه تولید خوراک آبزیان جهاددانشگاهی هرمزگان

رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: به کمک و ارتقا حوزه پژوهشی هرمزگان علاقه‌مند هستیم.
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۱ کد : ۴۱۲۹۲ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی ۱۷ بهمن ماه در نشست تخصصی با اعضای شورای معاونان واحد هرمزگان، گفت: در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی فعالیت‌های خوبی در جهاددانشگاهی هرمزگان انجام شده است.
حمایت از پروژه تولید خوراک آبزیان جهاددانشگاهی هرمزگان

وی با بیان اینکه به حوزه پژوهش باید توجه ویژه‌ای کرد، افزود: در زمینه پژوهشی بر روی یک مورد تمرکز کنید و تمام تلاش خود را برای موفقیت در آن به کار ببرید. یک کار که مورد نیاز استان هرمزگان است را آغاز و با جدیت به سرانجام برسانید.

وی با اشاره به اینکه پروژه انتخابی تولید خوراک آبزیان جهاددانشگاهی هرمزگان پروژه خوبی است، افزود: ما خودمان را موظف می‌دانیم در این خصوص با جهاددانشگاهی همکاری کنیم. به کمک و ارتقا حوزه پژوهشی هرمزگان علاقه‌مند هستیم.

رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه تکمیل مجموعه فعلی جهاددانشگاهی در اولویت است، عنوان کرد: استان هرمزگان پر پتانسیل است که باید در حوزه پژوهشی بیشتر تلاش شود.

دکتر طیبی با تاکید بر اینکه به استفاده و پرورش نیروی تخصصی و بومی در حوزه شیلات توجه ویژه‌ای کنید، عنوان کرد: امیدواریم جهاددانشگاهی در این خصوص گام‌های مفید و با کیفیتی بردارد.

همچنین در ادامه محمد دلپسند رییس جهاددانشگاهی هرمزگان گفت: یکی از اولین پیشنهادهای جهاددانشگاهی این است که ما یک زمینه فعالیت مشخص را با توجه به ظرفیت استان داشته باشیم که این در ادامه بتواند در فعالیت‌های آموزشی_تخصصی ما کارساز باشد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی طرح تامین خوراک آبزیان (میگو) در حوزه شیلات و آبزی پروری را تهیه کرده است، افزود: چشم‌انداز ما برای ۱۰سال آینده راه‌اندازی یک پژوهشکده فناوری‌های زیستی و توسعه پایدار آبزیان در هرمزگان است.

رییس جهاددانشگاهی هرمزگان با بیان این که روی ظرفیت‌های علمی استان هرمزگان در این خصوص حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم، عنوان کرد: دو طرح تحقیقاتی با موضوعات فناوری نوین فرمالسیون تولید خوراک آبزیان منطبق‌ با شرایط محیطی کشور جهت بهبود بهره‌وری مزارع آبزیان و پرورش میگو در سیستم گلخانه‌ای را در دست داریم. میانگین تولید میگو در مزارع استان ۲.۵ تن در هکتار است در حالی که در روش گلخانه‌ای حجم تولید بسیار بیشتر خواهد بود.

وی از ایجاد مرکز تخصصی ارتباط با صنعت در جوار صنایع غرب بندرعباس خبرداد و گفت: مرکز آموزش مهارت تخصصی برای صنایع استان که کارکنان این صنایع بهره‌وران آن هستند به زودی ایجاد می‌شود.

رییس جهاددانشگاهی هرمزگان با بیان اینکه ایجاد مرکز پشتیبان دانش بنیان ارگان‌های دریایی با هدف ارایه خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دستور کار است، عنوان کرد: ۱۸ ارگان دریایی در استان حضور دارند که در حوزه دریا فعالیت فناورانه انجام می‌دهند. جهاددانشگاهی درصدد ورود به این حوزه است.