چاپ مقاله‌ای با موضوع بهینه‌سازی تشخیص بیماری‌ها در یکی از مجلات گروه معتبر نیچر؛

مقاله‌ی محققان پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جزو یک‌درصد برتر حوزه‌ی نانوتکنولوژی شد

۰۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۴ کد : ۱۹۳۲۶ پژوهشی انتشار دانش
محققان پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی موفق شدند با اصلاح و بهبود یک روش تشخیصی جدید با بهره‌گیری از نانوتکنولوژی و چاپ مقاله‌ی مرتبط با آن در یکی از مجلات گروه نشریه‌ی معتبر نیچر، جزو مقالات یک‌درصد برتر حوزه‌ی موضوعی نانوتکنولوژی شوند.
مقاله‌ی محققان پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جزو یک‌درصد برتر حوزه‌ی نانوتکنولوژی شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده‌ی سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دکتر کیوان مجیدزاده رییس پژوهشکده‌ی سرطان معتمد و نویسنده‌ی مسوول این مقاله با اعلام این خبر، گفت: نانوتکنولوژی پنجره‌ی بزرگی را برای تشخیص سریع و زودهنگام بیماری‌ها به روی محققان باز کرده است.

وی با ذکر این مطلب که این مقاله به روشی در بهینه‌سازی تکنیک جدید تشخیص بیماری‌ها از جمله سرطان با بهره‌گیری از یک نانو کامپوزیت بر پایه‌ی گرافن، نانوذرات نقره و پلی‌آنیلین اشاره دارد، افزود: نانوکامپوزیت جدید تولید شده، قادر است عملکردهای تشخیصی را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده و حساسیت، دقت و سرعت پاسخ‌دهی را افزایش دهد.

دکتر مرتضی نقیب عضو هیات‌علمی دپارتمان پژوهشی فناوری‌های بین‌رشته‌ای پژوهشکده‌ی سرطان معتمد نیز با اشاره به این‌که این طراحی و دستاورد حاصل کار پژوهشی محققان این دپارتمان بوده است، اضافه کرد: دو مقاله در مجله‌ی یک‌درصد برتر Biosensors and Bioelectronics در این مورد توسط محققان این دپارتمان به چاپ رسیده است که در آن چگونگی امکان تشخیص 2 بیومارکر مهم سرطان پستان در مدت زمان کم و با هزینه‌ی پایین و دقت بالا (در حد دو سلول) ذکر شده است.

وی افزود: مقاله‌ی مذکور جزو 100 مقاله‌ی اول دانلودشده (Most Downloaded) توسط محققان دنیا در سال 2019 و هم‌چنین جزو لیست برتر مقالات و highly cited قرار گرفت.

گفتنی است، مقاله‌ی مذکور را می‌توانید از طریق این لینک دریافت کنید