معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی:

پژوهش های تمامی واحدها باید با برنامه ریزی مدون به تولید یک محصول و خدمت کاربردی تبدیل شود

۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۷ کد : ۱۱۱۵۰ تاپ خبر پژوهشی
دکتر محمدرضا پورعابدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در زمینه شیمی، کشاورزی و فناوری فعالیتهای مناسبی داشته است، گفت: پژوهش های واحدها باید با برنامه ریزی مدون و شناخت بازار هدف پس از یک بازه سه ساله منتهی به تولید یک محصول و خدمت کاربردی شود و منجر به تولید صرف مقالات و تحقیقات کتابخانه ای نشود.
پژوهش های تمامی واحدها باید با برنامه ریزی مدون به تولید یک محصول و خدمت کاربردی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار ایلنا دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در نشستی با اعضای گروههای پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی که با حضور رئیس و معاونان واحد که در مجتمع پژوهش و فناوری واحد برگزار شد، اظهار کرد: واحد آذربایجان غربی در بخشهای مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتعال کارهای خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در زمینه شیمی، کشاورزی و فناوری فعالیتهای مناسبی داشته است، ادامه داد: پژوهش های واحدها باید با برنامه ریزی مدون و شناخت بازار هدف پس از یک بازه سه ساله منتهی به تولید یک محصول و خدمت کاربردی شود و منجر به تولید صرف مقالات و تحقیقات کتابخانه ای نشود.

وی با بیان اینکه تحریم ها فضای خوب کاری برای جهاد دانشگاهی و خود اتکایی ایجاد کرده است، گفت: تحریم ها با وجود تبعات منفی باعث شد تا جهاد دانشگاهی بواسطه دانش و نیروهای متخصصی که دارد  بیش از پیش پای کار بیاید و مشکلات و کمبودهای موجود را شناسایی و در راستای حل آنها تلاش کند.

پورعابدی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت تخصصی، حرفه ای بودن و کار تیمی در جهاد دانشگاهی افزود: باید قبل از ورود به کار، بازار عرضه محصول را شناسایی کرد و سپس اقدام به پژوهش و تولید نمود.

وی پژوهش و فناوری را از نماد و مشخصه اصلی و متمایز کننده جهاد دانشگاهی از سایر نهادها و مراکز علمی عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی باید در حوزه پژوهش و فناوری مسیر خود را بصورت کیفی ادامه دهد و  با حرکت به سمت توانمندسازی به دنبال راههای جدیدی برای رفع مشکلات کشور باشد.

ولی زاده معاون پژوهشی واحد پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی نیز با تشریح گزارش عملکرد این معاونت خاطرنشان کرد: حمایتهای دفتر مرکزی از معاونت پژوهشی واحد در تجهیز آزمایشگاهها در تخصصی تر شدن خدمات و توسعه عمق فعالیتهای پژوهشی واحد بسیار تاثیر گذار است.

وی با اشاره به طرح سوپرجاذب زیست تخریب‌پذیر گفت: حمایت از این طرح ارزشمند در تولید نیمه صنعتی برای جهاد دانشگاهی و این واحد بسیار مهم و ارزشمند است و نیازمند حمایت از این طرح است.

گفتنی است در این نشست؛ مشکلات و نیازهای واحد آذربایجان غربی توسط مدیران و پژوهشگران گروه های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان بیان شد