مراجعه سالانه بیش از ۵۰۰ زوج خارجی به پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی

۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۸ کد : ۱۱۱۰۵ پژوهشی
مدیر پرستاری مامایی پژوهشگاه رویان با اشاره به گسترش خدمات توریسم سلامت این پژوهشگاه از مراجعه بیش از ۵۰۰ زوج خارجی به رویان و اخذ خدمات سلامت خبر داد.
مراجعه سالانه بیش از ۵۰۰ زوج خارجی به پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از ایسنا، زهرا عزآبادی مدیر پرستاری مامایی پژوهشگاه رویان با اشاره به فعالیت‌های این پژوهشگاه در عرصه توریسم درمانی، اظهار کرد: رویان چندین سال است که فعالیت خود را در حوزه توریسم درمانی گسترش داده و سالیانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ زوج خارجی از خدمات درمانی رویان بهره می‌برند.

وی تصریح کرد: عمده توریستان سلامت این پژوهشگاه، از کشور‌های مختلف و بیشتر کشور‌های منطقه و عربی هستند و ایرانیان مقیم خارج از کشور از جمله افرادی هستند که برای مداوای خود به ایران و مرکز رویان مراجعه می‌کند.

 عزآبادی بیان کرد: رویان برای ارائه خدمات به افراد متقاضی از دو طریق کار خود را انجام می‌دهد؛ نخست در خارج از کشور با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و سپس آن‌ها را راهنمایی می‌کند و در صورت امکان، بخشی از درمان این افراد را در آنجا انجام می‌دهد، برخی افراد دیگر در ایران به مرکز رویان مراجعه می‌کنند،

وی تصریح کرد: ضمن اینکه درمان اصلی شامل آزمایش‌ها و عمل‌های جراحی افرادی که در خارج از کشور با آن‌ها ارتباط برقرار شده است، در مرکز رویان انجام می‌شود.

 عزآبادی بیان کرد: برخی از افراد برای کار‌های سلول درمانی و برخی دیگر نیز برای درمان ناباروری به رویان مراجعه می‌کنند، میزان مراجعه گردشگران سلامت نیز روز به روز پیشرفت کرده و شاهد افزایش این مراجعات هستیم.

 وی با بیان اینکه درمان ناباروری اولویت اصلی برای توریسم درمانی در نظر گرفته شده است، گفت: برای موضوع هتلینگ این افراد نیز بخش وسیعی در مجموعه رویان درنظر گرفته شده و از نظر درمانی نیز به آنان کمک می‌شود.