رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در اولین همایش ملی عناب:

عناب؛ محصول فوق استراتژیک استان/ توجه جهاددانشگاهی به این محصول با ایجاد مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

۰۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۰۹۸۴ تاپ خبر پژوهشی
مهندس جلال الدین صادقی در اولین همایش ملی عناب گفت: باید مراکز علمی تحقیقاتی مانند جهاد دانشگاهی با همکاری سایر سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین حمایت مسئولین کشوری و استانی، به آموزش و توانمندسازی کشاورزان و فرآوری عناب بپردازند و جهاددانشگاهی استان با ایجاد مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی به این مهم پرداخته است.
عناب؛ محصول فوق استراتژیک استان/ توجه جهاددانشگاهی به این محصول با ایجاد مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس جلال الدین صادقی امروز 3 شهریورماه در اولین همایش ملی عناب، اظهار کرد: همایش ملی عناب که شاهد برگزاری آن در روزهای سوم و چهارم شهریورماه هستیم، حاصل بیش از 4800 نفر ساعت برنامه ریزی هدفمند، جلسه، مشورت علمی و تخصصی و تفکر خلاق است.
وی افزود: بیش از 95 درصد عناب کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود، بیش از 3600 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت عناب اختصاص یافته است و بیش از 6500 عناب سالیانه در استان تولید می‌شود.
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: عناب برای استان خراسان جنوبی نه تنها یک محصول استراتژیک بلکه فوق استراتژیک است که فرآوری‌های حاصل از آن می‌تواند اقتصاد منطقه را دگرگون کند.
مهندس صادقی گفت: باید مراکز علمی تحقیقاتی مانند جهاد دانشگاهی با همکاری سایر سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین حمایت مسئولین کشوری و استانی، به آموزش و توانمندسازی کشاورزان و فرآوری عناب بپردازند و جهاددانشگاهی استان با ایجاد مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی به این مهم پرداخته است.
وی افزود: برندسازی و بازاریابی با تکیه بر تکنولوژی نوین باید شکل گیرد و جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با برخورداری از سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال و مرکز تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک به این موضوع پرداخته است.
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه سطح آگاهی عمومی از عناب و خواص آن باید افزایش یابد، تصریح کرد: یافته‌های علمی مرتبط با عناب باید در قالب مقاله و کتاب ارائه شود و همینطور ایده‌های فناورانه در عرصه عناب و فرآورده‌های آن تحت پوشش و حمایت قرار گیرد که همایش ملی عناب این موارد را فراهم آورده است.
مهندس صادقی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان بر اساس نگاه بلند رهبر فرزانه و تاکیدات ایشان، این ثروت‌های منطقه‌ای وگنج‌های ناشناخته را به گونه‌ای حمایت کنند و توسعه دهند تا جایگزین مناسبی برای نفت باشد.